tirsdag 8. juli 2014

Småforelska i Bobil livet ;)





Tur nr.3
og eg Må vel innrømme det --dette er noe VI kan like - godt :)

Denne gangen skulle turen gå i retning Røros,
for der har vi IKKJE vert før.

Ferga over fjorden og kjørte i retning Trollstien.
Bratt, svingete og mektig natur.
og Eg er så glad det er buss sjåføren min som er bak rattet,
for her har han kjørt -maaaange ganger,
og eg føler meg så trygg ;)


Første stopp vart på vekta oppi Romsdalen, vi sliter litt der, og må finne på noe lurt -- tips mottas med TAKK ...

Deretter måtte vi jo ha MAT -- som vi fant på Dombås...
Så bars det over fjellet, svinget av på Hjerkinn, tut og kjør og etter mange mil kom vi ENDELIG til Røros ;)
og vi rakk ein liten rusletur før vi tok natta ..
Vi måtte jo være utkvilt til å være turister



Røros - midt i Norgeshistorien....
Siden 1600- tallet har rikdommene fra koppergruvene gitt grobunn for utviktligen av Røros for skaperkraft og handel i hjertet av fjell norge.
I dag er Røros ein del av Verdensarven der gammelt og nytt, tradisjon og nyskapning, myter og virklighet skaper ein magisk ramme om eit mangfold av aktiviteter.
Hit kommer vi gjerne tilbake .



På vegen hjemmover stoppet vi ein snartur innom Tynset - der hadde vi også ikkje vert før, og jammen meg så fant eg ein Lappebutikk og Husflid vegg i vegg -- lykke ;)
og så var det den sparken da -- kom eg meg opp -- og med litt list og lempe så klarte eg det også ;)

Deretter var det Alvdal og Aukrustsenteret som skulle utforskes.
og heilt klart ein fin plass - passer kansje best for dei under 40 - men vi kosa oss og kan no skryte av 
FLÅKLYPA - ASTRONAUT-SERTIFIKAT 




Vegen hjem vart nedover Østerdalen -- videre over 
Friisvegen - bakke opp og bakke ned .
Ein liten diesel stopp på Otta, Bollestopp på Lom,
vaskestopp i Geiranger og VIPS så var vi hjemme att ;)

campingplasser ...
Første natt på Røros sto vi på parkeringsplassen ved Jernbanestasjonen -- Greit nok, vis ein er glad i Tog og ungdom som " råna rundt"
andre natta sto vi på Bergstaden camp. Heilt grei plass men BERRE for ei natt -- ikkje var der dusj og doen kunne sikkert trengt seg ein vask.

Siste natt var vi på Atna camping -- greit nok der også -- men eg vil IKKJE skryte av do/dusj..

Så vi skal prøve å bli litt flinkere til å bruke do - dusj i bilen tenker eg .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar